Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Kallt som FAN !!!

Kategori: Allmänt

Klev upp tidigt imorse så vi skulle hinna till spinningen kl 10.00
Riktigt kul spinningpass, hon skithärlig som ledde, nya låtar och en jäkla energi så man
gav gärnet =)

Men alltså....-32grader när vi hoppade i bilen imorse!!
Inte så jävla kul, tur den startade annars hade jag gått lös på bilen....mitt tålamod för sånt är inte långt!!!
Men men nu är vi hemma igen och jag har satt igång med att baka bröd!
Herregud när gjorde jag det sist?!!
Det blir i alla fall nyttiga frallor med bla Dinkelmjöl, solrosfrön, linfrön m.m....slänger ut receptet sen
när jag e klar, måste ju se så dom går att äta först :P

Igår gjorde jag Nougatrutor...dom blev riktigt goda, nytt recept =)



220 gram mjukt smör
8 dl havregryn
0,5 dl sirap
2 dl socker
4 msk vetemjöl
3 tsk bakpulver

Glasyr 4st Dubbelnougat

Rör ihop alla ingredienser (jag använde händerna).
Bred ut massan i en långpanna på ett bakplåtspapper.
Grädda 175 grader i ca 15min.
Låt den svalna en liten stund så den stelnar.
Smält Nougaten i micro och bred ut den över kakan.
Sen måste den stelna en stund innan den går att skära
(Hade ju tur att det var 30minus grader ute så plåten fick stå och snabbstelna ute ett tag ;)  )

Har gjort degen till brödet nu, glömde oljan på slutet så vi får se hur dom blir?!
Gjorde små runda bullar som nu är på jäsning =)

Ill be back!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här: