Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Hemma idag me...

Kategori: Allmänt

Gud det känns som jag inte jobbat på evigheter nu!!!!! Får lite ångest, är rädd att lönen blir dålig....men jag får ju i alla fall ersättning när jag är hemma med barnen, värre om man själv e sjuk med karensdagar och sånt!

Igår kväll när jag och Jessi satt i soffan dog allt....Internet, tv och telefon!!! Försökte ringa Com Hem men gick ej att komma fram...grrrrrr!!
Fick tag i mina föräldrar och via deras internet sa hon att Com Hem hade ett stort avbrott i hela sverige, nån kabel som pajat, kunde dröja länge innan de var fixat!!! KUL......men imorse när jag vaknade var allt tillbaka =)
Gud vad man blir isolerad när sånt slutar funka...tänk vad beroende man är av internet och tv egentligen....skrämmande!!!
Började då spåna i mina tapeter igen...är ganska less på mina gul/orange tapeter i sovrummet och min halvfärdiga hall!!!
Kom fram till att om inte mina tapeter finns kvar till hallen tar jag en ljus tapet och fixar resten.....sovrummet fixar jag själv, då Lulebo bytt firma så är det bara easyup-tapeter och då kan man göra det själv =)
Ska åka dit idag och kolla färger, blir en fondvägg där sängen står och sen ljust resten....hatar mörka sovrum!
Bara det tråkiga att göra först......underarbete med spackel och slipning!!! Fixar det idag, slipar ikväll och tapetserar imorgon....är ju ledig och måste som bli klar innan helgen då jag får besök av kusinerna.

Vaknade för övrigt imorse med jordens mensvärk & träningsvärk i axlarna.....det gör riktigt ont från axlarna upp mot nacken shit!!!


Såhär ser den väggen i hallen ut som är tapetserad, så jag tror inte det ser så konstigt ut om man tar ljust resten...kanske inte blir så mörk hall då oxå =)

Nu ska jag se vad ungarna gör....dom tog på sej kläder och gick ut....skulle kolla på traktorn som sopar parkeringen haha...

Bye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: