Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Lördag och morgon

Kategori: Träning

Min kära blender har kastat in handduken :(
Så nu får jag tänka till och ta fram de frysta bären kvällen före och ställa in i kylen, min mixerstav är inte den bästa och kan inte mixa om det är stenfruset!
Men fick min smoothie på morron tillslut ;)

Som jag sa skulle hag smygstarta min diet/deff inför sommaren, det har jag gjort MEN till skillnad från förra året då jag tappade väldigt fort genom att dra ner väldigt mycket på mat intaget så har jag faktiskt inte alls gjort så stora förändringar ännu.
Jag har dragit ner på kolhydraterna men äter fortfarande lite bröd, havregryn och mer frukt än sist.
Håller mig borta från socker på veckan men kommer unna mig godis på helgen och även nån fika på veckan om illfälle ges.
Äter proteinrikt och mycket grönsaker, varierat är det bästa för att inte tröttna :)
Dessutom går jag aldrig hungrig nu, äter mellan 4-6 måltider per dag.

Vad gäller träning har jag lagt till mer cardio, oftast intervaller el spinning efter styrkepassen.
Alltid minst en löptur utomhus per vecka och något till spinningpass under veckan.
Ser till att verkligen träna intensivt när jag är på gymmet, alltså se till att alltid ha pulsen uppe!

Kommer lägga till morgonpromenader när det blir lite varmare ute och fler löpturer utomhus när det inte är så isigt på vägarna!
Så de kommer gå fint det här och det viktigaste är att jag mår toppen och tycker det är så kul att se förändringar, förbättra konditionen, utmana mig själv och se träning och hälsa som en livsstil!!

Nu ska vi iväg till inpuls för ett styrkepass och spinningpass med Anna :)

Formbilder från imorse

Kommentarer


Kommentera inlägget här: