Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Nya dag nya tag =)

Kategori: Allmänt

Jag e väl lite kluven, besviken, fundersam och irriterad över mitt läkarbesök igår!
Vet inte om jag var dålig på att förklara min livssituation,mina problem, min önskan el om läkaren bara var allmänt korkad!!?

Försökte i alla fall förklara mina problem så gott jag kunde och sa att det jag ville ha hjälp med var ju samtal med en kunnig person och kanske hjälp av en dietist med erfarenheter av ätstörningar....men vad säger läkaren?
Jo hon hummar länge, ber mej fylla i nå papper, tittar på dom och säger att "det här ser ju inge bra ut", knapprar på datorn, skriver ut anti-dep medicin, frågar om jag VILL bli sjukskriven och säger att hon ska ringa om en vecka för att se hur medicineringen verkar!

Hallå.....jag är inte så sugen på att stoppa i mej det, har fått höra hur jäkla svårt det är att sluta med skiten och mer problem vill jag inte ha!
Trodde hon bara att det var att skriva ut lite tabletter och sen är allt bra???

Ska kolla med en annan läkare på en annan vårdcentral och se om hon förstår bättre.

Blir lite irriterad över hur lätt läkarna skriver ut anti-depp idag istället för att gå till botten med själva "problemet", en medicin tar ju inte bort problemet den skjuter ju bara upp det och får en att tro att man mår Jättebra när man inte gör det!
Självklart är ju ens egen inställning och vilja att ta itu med saker viktigast och det är ju det jag gör nu så lite besviken är jag på läkarvården!
Förstår ju att ungdomar idag känner att dom inte blir tagna på allvar och att det finns måååånga där ute som fått utskrivet medicin som en lösning på sina problem.
Usch Usch...tur att jag har vänner och familj runt mej som fick mej att inse att medicin INTE är någon lösning.

Så nya tag blir det, viljan finns hos mej =)

Har bokat en tid hos frissan nu, blir bara klippning först så får frisören kolla hur vi ska göra med färgen, det är lättare om hon kan se hur mitt hår verkar och hur vi ska göra på bästa sätt =)
Onsdag nästa vecka 15.15 har jag bokat.

Nu ska jag göra mej klar för jobbet...13.45-20 =)

 Från Spanien i Aug =)


///M

Kommentarer

  • Mamsi säger:

    Ja visst fixar du detta, ge dig bara fan på att det ska gå du har ju två underbara flickor som behöver sin mamma o du är ju en jätte bra mamma. Allt man vill kan man klara av, viljan är en enorm kraft att ta vara på för den kan försätta berg....kramisar mamsi

    2010-01-21 | 21:54:59
  • Jenny säger:

    Känner igen mig

    har haft typ liknande problem i drygt 13 år nu och när man pratar med läkare skriver dom bara ut medicin och sjukskriver en vilket absolut inte hjälper.

    Blir ju inte bättre av att sitta hemma och äta piller

    2010-01-30 | 09:29:35
  • Victoria säger:

    Du e stark madde! å fy va jag kan bli irriterad över att läkarna är så dumma i huvet som tror man blir bättre av piller i stället för någon som förstår dej och kan hjälpa på bästa sätt! Lika dumt var det när jag blev hängig å deppig på grund av min gluten, då ville läkaren skriva ut anti depp istället för att undersöka va som var fel å det sluta med att de var JAG som bad om vetemjöls test!!

    Men jag vet att du kommer att fixa det här! Å jag sakande dej i helg när jag va i luleå, var in på maxi å fråga efter dej men då jobba du inte, synd!! KRAM

    2010-02-01 | 10:44:25

Kommentera inlägget här: