Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Godmorgon =)

Kategori: Allmänt



Natten har varit svinjobbig!!
Gick och la mej 00.30 men låg vaken till runt 3....vred och vände på mej hela tiden, var upp vid 2 och hängde tvätten...hade legat och lyssnat när maskinen höll på i badrummet, hörde så väl när den centrifugerade och sen när den var klar klickade det i luckan och maskinen började pipa!!!
ahh...det var bara att gå upp och fixa det där oljudet!
Värk i benen har jag haft typ "växtvärk"....så nu blir det att vila benen några dagar =)
Trots att jag varit vaken halva natten vaknade jag 10min innan larmet ringde....klockan7 !!!!
Kommer vara trött ikväll kan jag lova....ska jobba 12-21.15 idag men måste åka till ett möte på AF 9.15....slöseri med tid att sitta där!

Jag fattar inte varför dom ska dra ner på stämpeldagar för oss som jobbar deltid.....??
Jag jobbar 75% enligt schema...men oftast blir det extrapass och jag försöker jobba så mycket jag kan....ändå ska man gå på samma infomöten m.m som de som är helt arbetslösa...slöseri med tid, kan dom inte låta oss som jobbar få våra stämpeldagar utan krångel och engagera sej mer i dom som inte har något jobb??
Pratade med en gammal kompis här om dagen....hon är arbetslös men jobbar extra så mycket hon kan, hon får bara 75 stämplingsdagar eftersom hon jobbar deltid....men har hon inte fått någon anställning när dom dagarna är slut så vill A-kassan att hon ska var helt arbetslös för att få tillgång till resten av dagarna...alltså tycker dom det är bättre då att hon inte jobbar alls än jobbar extra så mycket som möjligt??!!
Skulle inte den nya "regeringen" gynna oss som jobbar? El är det skillnad på deltid och heltid....är inte en deltidstjänst lika mycket värd?
Är det då bättre att säga bort sitt extrajobb och gå hemma istället för att ha råd att eva?
Nja blir inte klok på detta........

Nu ska jag göra mej klar för mötet "jobbgaranti för ungdomar" är ju dock bara ungdom i 4mån till....men nog fan ska man dit i alla fall...suck!

SOL ute idag...härligt =)
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: