Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Blääää

Kategori: Allmänt

Anderssons turen har slagit till igen!!!!
Svordomarna har haglat ur min mun hela em...
Orsaken är Försäkringskassan och deras jävligt värdelösa bidrag!!!
Har just avslutat en 13 månaders återbetalning för 2009 års bostadsbidrag, får hem ett brev idag där det står att jag måste betala tillbaka 2010 års bidrag oxå! Fuck My Life!!!
Är det värt att ha skiten?
När jag fick bidraget var det på ca 200kr per månad, vad fan hjälper det?!
Lite skithuspapper sen är pengarna slut....
Hela 2011 har jag inte fått nåt bidrag pga återbetalningen, och 2012 gav jag fan i att söka deras jävla bidrag så vad ska dom nu ta för pengar av mig?!
Försökte ringa och skrika lite på idioternamen linjen var tydligen överbelastad haha.... tror det var fler som hade samma mordtankar som mig idag ;)

Frågen är ju nu.... Kommer jag ha råd att börja plugga?!
Ett csn-lån som precis täcker räkningarna, mat då?!
Oväntade utgifter undanbedes under ett par år...kan man önska sånt, vart då?!
Kanske får man nu bita sig själv i svansen för att man hoppade av skolan, kanske det är såhär man får leva då?
Låg lön och obekväma arbetstider, barn varannan helg, jobb varannan....Om man vill göra nåt någon helg, typ åka iväg hur gör man då? Jag har ingen som kan vara barnvakt och när dom inte är hos mig....just ja då jobbar jag ju, synd..mmm det är nog det man får ställa in sig på antar jag!
Att få jobba med det man tycker är kul är nog bara en dröm och som så många andra drömmar går de nog aldrig i uppfyllelse.
Tänk om man kunde få vara 13 igen och veta då det man vet idag, undra vad man levt för liv då?
Jag är väldigt säker på att jag levt ett annorlunda liv nu...men det är jag nog inte ensam om att tänka :)

Nä nu ska jag sluta fundera massa....får försöka göra det bästa av situationen, tänka positivt....jag är ju frisk i alla fall...eller är jag verkligen det hahaha ?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: