Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Sanna ord!!!

Kategori: Allmänt

Hittade denna text på en tjejs blogg och när jag läste den var jag tvungen att skriva ner den!
Så sanna ord och jag ska i alla fall ha det i åtanken varje dag!!

En välkänd talare startade en av sina seminarier med att hålla upp en 100-lapp.
Med 200 åhörare i salen frågade han: Vem vill ha denna sedel? Flera räckte upp handen. Han fortsatte: Jag vill ge den här sedeln till någon, men först vill jag göra något med den. Han skrynklade ihop sedeln till en boll. Sen frågade han: Är det fortfarande någon som vill ha den? Flera räckte upp handen igen. Så tog han sedeln, la den på golvet och trampade ner den i det skitiga golvet. Sedeln var nu både skrynklig och skitig. "Är det fortfarande någon som vill ha den?!" frågade han, och flera händer åkte upp igen. Mina vänner sa talaren, idag har ni lärt er en värdefull läxa. Oavsett vad jag gör med den här sedeln är det någon som vill ha den. Det är för att ni vet att värdet av den är oförändrat även om den är både skitig och skrynklig. Många gånger i våra liv blir vi "hopskrynklade" eller nertrampade i skiten, pga beslut som tas och omständigheter som dyker upp. Vi känner oss kanske värdelösa. Men oavsett vad som händer kommer du aldrig förlora ditt värde!

Du är speciell, glöm aldrig det!!




Nu ska jag göra mej klar för jobb 12-21.15

Kommentarer

  • Jessica säger:



    Du är också speciell!!!Kom ihåg det!!!!! =)

    KKRRAAAAAAAMMMMM :)

    2010-03-05 | 10:54:36
    Bloggadress: http://jesssiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här: