Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Snuskigt hem!!!

Kategori: Allmänt

Haha ja vart ska jag börja?!
Strax före sex ringde det på dörren och där stod det en försäljare som undrade om jag hade tid att prata en stund...visst sa jag.
Han frågade vad jag hade för städrutiner och vilka hjälpmedel jag hade....han var tydligen försäljare för "Lux for Life" och ville demonsterara en dammsugare utöver det vanliga....hmm tänkte jag vad kommer han nu släpandes på för as?!!!
Men det var en ganska smidig dammsugare från Elektrolux, den var utvecklad av astma & allergiförbundet då den inte släpper ut några partiklar....den har ett effektivt Hepa-filter som gör att den behåller allt i dammsugaren.
Han monterade ihop den och slog på den...inget att klaga på där, inte högt ljud alls....13m sladd och definitivt inte något plaströr som går sönder och själva maskinen var gjord av alu....
Kan börja med att säga att jag faktiskt både dammsög och skurade igår!!!
Han drog några tag i hallen, köket, V-rummet, mattan där och mattan i mitt sovrum....sen tog han lös påsen efter varje rum han varit i och tömde innehållet ett antal gånger......Fy tusan säger jag bara!!!!

Jepp såhär jävla skitigt bor jag tydligen!!!!
Det var riktigt äckligt att se hur mycket damm som faktiskt blir kvar när man tycker man "städat noga" !!!!

Nåja denna maskin skulle kosta mej 295:-/mån....i 60mån! Alltså strax över 10 000:-
Nog var jag sugen som fan då man sett hur mycker som blir kvar med en vanlig dammsugare.....men jag blev snål...10 000:- för en snabeldrake?!  Inte just nu i alla fall.....men jag tackar för den 1h 15min långa demon i alla fall =)

Nu har jag "städat" undan efter barnens framfart...kommer nog aldrig tycka det är NOG städat efter det jag sett idag!
Kl 21.00 är det äntligen dags för DP


Bye for now....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: