Madeleine

*En stor dos av mitt största intresse*

Abiskohelgen =)

Kategori: Allmänt

Kring 12 åkte vi iväg mot Abisko, hade då hämtat upp Pia & Arvid, lastat in deras saker och tankat bilen.
Soligt väder ute vilket oxå gjorde att det var väldigt slaskigt!!!
N & A somnade! Min skitiga bil!
Tänkte ju som att barnen skulle börja gnälla först...men inte det, Pia bröjade gnälla redan i Ö-kalix att hon var hungrig och behövde uppsöka en toa hihi...så vi stannade på Nilles i Ö-kalix och åt lunch, pizza åt barnen och sallad åt oss.

Åkte sedan vidare mot G-vare där vi stannade hos J och fikade innan vi fortsatte mot Abisko....Var inte framme där förrens kring 20 på kvällen och det första vi ser när vi hoppar ut ur bilen är 2 älgar rakt över vägen =)

Lite bilder från bilen mellan Kiruna & Abisko     Älgarna vi såg

Äntligen framme!

Fixade kvällsfika åt barnen innan dom ville ha fredags-mys =)

Man var ganska mör efter resan upp så vi somnade nog kring 22!!


Lördagmorgon...vaknade till strålande sol och vindstilla ute!! Finns det något som gör en på bättre humör??
Gjorde upp en brasa, åt frukost, packade lunch och sedan gick vi ner på Torneträsk för att pimpla och njuta av vädret! Julia hade feber men fick alvedon och följde såklart med oss ner i alla fall =)

Lapporten!
Utsikt över Torneträsk

Hade lånat med oss pappas isborr och lyckades faktiskt fixa 2 hål till barnen att pimpla i...även om isen är typ 1m tjock och borren precis räckte!!
Stekte hamburgare och drack choklad/kaffe....

Pia e kock                        Jag & Jullan myser                                                   Passerade massa skotrar!

Julia som var sjuk somnade i min famn och vi började packa ihop och gå hem...för att hjälpa Pia att packa så la jag Julia på barnens bob och där sov hon vidare...även när jag började dra den från isen!
Sötunge!!
Fortsatte sola hemma utanför stugan innan vi gick in och tog en powernap =)
Inte helt dumt...Fixade middag....Lax, potatis och sallad.

Tanken var ju att vi skulle åka hem på söndag...men när vi vaknade på söndagmorgon till samma härliga väder så bestämde vi oss för att stanna en natt till....blev dock inte att gå ner på isen då Julia fortf hade feber så vi gjorde upp eld utanför stugan och grillade korv där istället....lika mysigt var det =)
Det är så himla fint däruppe och med det vädret vi hade vill man aldrig mer hem!!!


På söndag kväll lånade vi bastun på Abisko Camp...riktigt skönt när man varit ute en hel dag!!

Lite utsiktsbilder från stugfönstret!

På söndagmorgon hade vi en liten gårdsälg ;) den låg 15m från stugan på en kulle och...ja jag vet inte vad den gjorde men den såg ut att ha det mysigt!
Haha detta var vad jag såg när jag öppnade en dosa jag köpte i Abisko!
Idag vaknade vi kring 8 och började det tråkiga...packa och städa.
Åkte mot Luleå efter 10 och stannade bara för att tanka och gå på toa....nu e man hemma igen, tillbaka till verkligheten och jobb!
Har packat upp allt och tvättat en maskin av 4...lite kvar med andra ord!
Nu blir det att fixa lite kaffe och sen slappa vid tvn innan sängen...

Miss you Abisko!
Kram

Kommentarer

  • Linda säger:

    Gud vad härligt ni ser ut att ha haft det!! :-D

    Skönt att få komma iväg ibland. :-)

    Kram

    2009-04-06 | 22:30:40
    Bloggadress: http://linjak.blogg.se/

Kommentera inlägget här: